Перші кроки НУШ (від теорії до практики)





    Ігри для розвитку комунікативної компетентності

1.  КРОКИ
У ведучого м'яч. Діти шикуються в одну довгу лінію на певній відстані від дорослого, і кожний задумує слово на задану тему, наприклад дерево. Ведучий кидає м'яч одному з гравців, гравець ловить м'яч і по складах вимовляє своє слово, роблячи на кожен склад один крок. Завдання гравця –якнайшвидше (останнім) дістатися до ведучого, тобто придумати найдовші (найкоротші) слова.
Тему гри можна довільно змінювати.
2.  ЗАКІНЧИ СЛОВО
Учитель кидає дитині м'яч... Читати далі





                             ЩО ТАКЕ РАНКОВА  ЗУСТРІЧ
     Ранкова зустріч – це зустріч на початку дня учнів класу з педагогом. Сидячи в колі один проти одного, кожна дитина вдумливо і поважно вітається з іншими дітьми, після чого впродовж короткого часу ділиться власним досвідом зі своїми товаришами, які з повагою слухають її, ставлять свої запитання та коментують. Після цього вся група бере участь у короткій груповій вправі, спрямованій на розвиток академічних навичок, почуття команди та відчуття єдності. Ранкова зустріч закінчується обміном щоденними новинами, які зазвичай готує педагог, щоб представити навчальні завдання дня.
Ранкова зустріч – це запланована, структурована зустріч, яка займає важливе місце в повсякденному розкладі діяльності класу, де панує атмосфера піклування та відповідальності. Педагоги визнають особливу роль ранкової зустрічі в житті дітей і присвячують 15–25 хвилин на початку дня, аби створити позитивну атмосферу в учнівському колективі на весь навчальний день у школі.
РАНКОВІ  ЗУСТРІЧІ
• Формують у дітей звичку піклуватися про інших
• Сприяють створенню живої, відкритої і дружньої атмосфери на весь день
• Сприяють виробленню правил
• Створюють індивідуальні та колективні можливості для участі у спільній роботі
• Переконують дітей у тому, що участь кожного з них у спільній роботі має велике значення
• Сприяють розвитку важливих академічних навичок: слуханню співрозмовника, мовленню, узагальненню отриманої інформації, прийняттю рішень, читанню, письму, правопису та математиці.
ЦІЛІ РАНКОВИХ ЗУСТРІЧЕЙ
• Сформувати єдину спільноту.
• Стимулювати обмін думками, уважне слухання співрозмовника, залучення та участь спільній діяльності.
• За допомогою щоденних ритуалів і стандартних заходів сформувати у дітей необхідні навички, щоб стати відповідальним членом громади (класної, шкільної).
ЗАОХОЧЕННЯ ДЕМОКРАТИЧНОГО 
СТАВЛЕННЯ І ПОВЕДІНКИ
•Активна участь
•Критичне мислення
•Толерантність і прийняття
•Самостійне мислення
•Відкритість
•Власна та соціальна відповідальність
•Інклюзія

ІГРИ, ЯКІ ВИКОРИСТОВУЮТЬСЯ 
                     ПІД ЧАС ПРОВЕДЕННЯ РАНКОВИХ ЗУСТРІЧЕЙ 
• Що у нас спільного
• Коло підтримки
• Шаради
• Знайди лідера
• Зіпсований телефон
• Загадування числа
• Доторкнися до …..та інші
                                  ЧОТИРИ ОСНОВНІ 
                      КОПОНЕНТИ РАНКОВОЇ ЗУСТРІЧІ                                                      Формування кола
• Привітання
• Групове заняття
• Новини класу (щоденні новини)
• Обмін інформацією / крісло автора

                                      ФОРМУВАННЯ КОЛА
Різні способи формування кола (діти)
1. Запропонуйте дітям сісти у коло так, щоб хлопчики і дівчатка чергувалися.
2.Запропонуйте створити коло, у якому всі сидять у алфавітному порядку.
3.Запропонуйте дітям утворити коло у послідовності відповідно до їхніх днів народження. У цьому випадку може бути корисним на початку кола покласти картку з написом "січень", а у кінці — з написом "грудень".
4.Викличте половину дітей у групі і скажіть їм сісти у коло так, щоб між ними залишились вільні проміжки. Запропонуйте решті дітей приєднатися до кола і сісти у цих вільних місцях. 


                                       Вправа  "Групове заняття"
Загадкова скринька
Правила:
1.Скриньку не можна відкривати
2.Її можна трясти
3.Кожен може задати тільки одне закрите запитання
4.Якщо є версії, можна повідомити «Це….?»
"Що у нас спільного"
"Коло підтримки" 
"Міні-лекція"
Групові заняття зазвичай є другим компонентом ранкової зустрічі, з яким треба
знайомити учнів. Водночас, вони можуть, наприклад, разом співати пісеньку,
беручи таким чином участь у групових заняттях, ще до офіційного представлення.
Після того як діти опанують такий компонент ранкової зустрічі як вітання,
педагоги можуть ознайомити їх із груповими заняттями, обговоривши,
насамперед, значення слова "спільнота".

                                Вправа  "Щоденні новини"
Робота з календарем
Особливе вітання.
Повідомлення або інформація про поточну тему навчальної програми або тему
обговорення.
Пояснення щодо плану роботи на день.
Інформація про конкретні види роботи або обов’язки.
Особливе прохання або завдання, що потребує виконання.
Спеціальні оголошення.  


                     Вправа №4 "Обмін інформацією"
Крісло автора
      1.«Крісло автора» - це стілець у колі, який має відрізнятися від інших стільців. Це
      особлива форма роботи, яка дає можливість кожній дитині бути почутою.
      2.У кріслі автора дитина може розповідати про:
      3.Місце проживання
     4.Свою родину
      5.Свої захоплення та вподобання6.Цікаву інформацію
     6.Зосередьте увагу на особі, яка  ділиться інформацією.
     7.Уважно слухайте повідомлення.
     8.З повагою ставтеся до нових ідей.
    9.Формулюйте запитання і коментарі, що демонструють справжню зацікавленість.  
    10.Демонструйте повагу до особи, яка ділиться інформацією.
     11.Уважно слухайте інші запитання і коментарі.

ЦІЛЕСПРЯМОВАНИЙ ОБМІН ІНФОРМАЦІЄЮ
1. Класна робота та обов’язки.
2.Створення/обговорення існуючих правил класу.
3.Вирішення конфліктів і складних ситуацій.
4.Вивчення нових матеріалів, ігор, обладнання.
5.Розробка планів групи.
СТВОРЕННЯ ПРАВИЛ КЛАСУ
У класі орієнтованому на дитину, діти самостійно керують власною поведінкою і
приймають правильні рішення під керівництвом педагога. Педагоги сприяють
розвитку самоконтролю, дозволяючи дітям встановлювати основні принципи
поведінки у класі через запровадження правил класу.
Правила класу – це позитивні висловлювання, що окреслюють принципи
поведінки у класі. Вони сприяють вирішенню етичних проблем, що можуть
виникати у навчальному закладі. Діти, дотримуючись принципів, які вони
розробляють самі для класу, демонструють відповідальність і приналежність.

Немає коментарів:

Дописати коментар